دیدنی های ترکیه

معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه

یکی از عجایب هفتگانه جهان معبد آرتمیس می باشد که یک معبد یونانی است و لقب الهه آرتمیس را به خود اختصاص داده است این بنا در شهر افسوس قرار گرفته است. این معبد سه بار مورد بازسازی قرار گرفت ولی در نهایت در سال 401 به صورت کامل ویران گردید. معبد آرتمیس در سال 550 قبل از میلاد ساخته شده بود و به عنوان زیباترین بنای روی زمین شناخته می شد. این معبد زیر بنای چهارگوش دارد و از مرمر ساخته شده است، دارای پلکان مرمری است که برای اتصال تور ترکیه شهریور 98 طبقه همکف به بالکن‌های بزرگ و بلند ساخته شده بود. در کل این بنا از ۱۲۷ ستون با ارتفاع 20 متر تشکیل شده است. ستون ها با سرستونهای ایونی و کناره‌های کنده کاری شده جلوه خاصی به معبد می دهند. همچنین بسیاری از آثار هنری در داخل این معبد نهفته شده بود. اگرچه این معبد رو به ویرانی رفته اما هنوز هم گردشگران در تور ترکیه می توانند از باقی مانده های این بنای تاریخی و زیبا دیدن نمایند.

عکس زیر مدلی از معبد آرتمیس کوش آداسی در پارک مینیاترک در استانبول می باشد.

 

معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه

 

معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه


مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه

مسجد سلیمانیه استانبول جزو مساجد جامع شهر استانبول به حساب می آید ، این مسجد توسط معمار زبردست ، سنیان که از معروف ترین معماران آن زمان بوده در سال 1550 تا 1557 ، به دستوربزرگترین ، ثروتمندترین و قدرتمندترین سلطان عثمانی، سلیمان اول ساخته شده است و چهارمین مسجد اشرافی استانبول لقب گرفت. سنیان این مسجد را نیز همانند دیگر ساخته هایش به سبکی از ترکیب شیوه معماری اسلامی و بیزانسی ساخته است . این مسجد از چهار مناره یا گل دسته دارد که در سنت عثمانی ها ، نماد مساجدی بود که به دستور شاهان احداث می گردید. آرامگاه او نیز در این مسجد است که به انتخاب خودش بوده و شاید یکی از دلایلش این بود که می‌دانست این مسجد جایی خواهد شد که نامش را بیشتر جاودان می‌کند . آرامگاه او دقیقا بیرون باغ مسجد و نزدیک ساختمان مدرسه واقع شده است. اگر در تور ترکیه از این مکان زیبا بازدید کردید و پله‌های نگارخانه در ضلع شمال‌شرقی، روبروی شاخ طلایی، در هنگام بازدیدتان باز بودند، حتماً بالا بروید تور ترکیه مرداد 98 و از تراس، شاهد یکی از قشنگ ترین مناظر باشید

این مسجد شامل ساختمان هایی نظیر مدرسه ، کتابخانه ، حمام ، کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی بوده است. در قسمت داخلی مسجد محراب و منبری از سنگ قرمز کنده کاری شده و پنجره‌ها به شیشه های رنگی مزین است. آرامگاه سلیمان و همسرش خرم سلطان در باغ های این مجموعه، نزدیک دیوارهای ضلع جنوب شرقی، قرار دارد که کاشیکاری‌های بسیار زیبایی دارند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران تور ترکیه برای بازدید از این مسجد تاریخی و عظیم و همچنین این مقبره ها ، به این مکان مراجعه می کنند.

 

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه

 

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه


پارک مینیاتورک استانبول ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل دارا بودن مناطق دیدنی بسیار هر ساله میزبان توریست های بسیاری است. در شهر استانبول در سال 2002 پارکی را ساختند تا از تمامی آثار تاریخی و دیدنی های ترکیه و استانبول ماکت هایی مینیاتوری تور کیش بسازند تا هم نمادی از این کشور باشند هم اگر مسافرین عزیز تور ترکیه زمان کافی برای دیدن تمامی مناطق را ندارند با دیدن از این پارک انگار که تمامی آنها را دیده اند.

مسافرین عزیز می توانند همه روزه از 10 صبح تا 19 بهد از ظهر از این پار دیدن نمایند.

 

 

پارک مینیاتورک استانبول ترکیه

 

پارک مینیاتورک استانبول ترکیه


پارک متانیک استانبول ترکیه

 

یکی از جاذبه های توریستی استانبول پارک ها و پوشش گیاهی سبز این شهر است. مسافرین تور ترکیه که علاقه مند به آرامش و خلوت هستند می تواند از این پارک دیدن کنند و لذت ببرند. این پارک در منطقه بایرام اغلو قرار گرفته است که در 25 کیلومتری شهر استانبول واقه شده است.

در این پارک نمایی زیبا و دلچسب از شهر استانبول وجود دارد که به مسافرین عزیز تور ترکیه پیشنهاد می گردد از این پارک دیدن کنند.

 

 

 

 

 

پارک متانیک استانبول ترکیه

 

 

 

پارک متانیک استانبول ترکیه

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.