دیدنی های ترکیه

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول که به مسجد آبی نیز معروف است. این مسجد تور کیش یکی از باشکوه ترین بناهای کشور ترکیه به شمار می رود. نام آبی این بنا برگرفته از کاشی های آبی بکار رفته داخل آن است که زیبایی و شوکت بسیار دارد. مسجد سلطان احمد دارای گنبدهای آبشاری و 6 مناره باریک است که این مکان را دربرگرفته است. مسجد سلطان احمد را در قرن 17، سلطان احمد برای عبادت و پرستش ساخت که حتی از مسجد ایاصوفیه هم مهم تر است.

این مسجد در مرکز شهر و در همسایگی مسجد ایاصوفیه واقع شده است و از دور قابل رویت است. تاکنون این مسجد محلی برای عبادت مسافرین تور ترکیه و عموم  در دسترس است.

 

مسجد سلطان احمد استانبول

 

مسجد سلطان احمد استانبول

 


برج گالاتا استانبول ترکیه

برج گالا در منطقه گالاتای ترکیه واقع شده است که از در قرون وسطی بر جای باقی مانده است. این برج در سال 1348 میلادی با هدف شناسایی دشمن ساخته شده است. در سال های بعد این برج به عنوان زندان، دیده بانی استفاده شد. برج گالاتا در 9 طبقه و ارتفاع 67 تور ترکیه تابستان 98 متر بلندترین برج منطقه قسطنطیه شناخته شده است. مسافران تور ترکیه می توانند از این برخ بازدید کنند و از منظره شهر استانبول که از بالای برج دیده می شود لذت ببرند.

برج گالاتا استانبول ترکیه

برج گالاتا استانبول ترکیه


برج دختر استانبول ترکیه

برج دختر استانبول در منطقه اسکودار استانبول ترکیه و در جایی که آبهای دریای مرمره به دریای سیاه می رسند روی یک جزیره قرار دارد. قدمت این برج به سال 24 قبل از میلاد مسیح بر می گردد و تنها اثر باقی مانده از دوره بیزانس در این منطقه است. درباره علت ساخت و نام گذاری این برج افسانه های زیادی وجود دارد که هیچ یک از آن ها تایید شده نیست. از برج دختر سال ها به عنوان فانوس دریایی استفاده می شد تا این که در سال 2000 تغییر کاربری داده و با بازسازی کردن تبدیل به کافه و رستوران شد و مقصد بسیاری از کشتی های تفریحی شده است. شما مسافران تور ترکیه می توانید در طول سفر خود از این برج زیبا دیدن کنید.

برج دختر استانبول ترکیه

برج دختر استانبول ترکیه

برج دختر استانبول ترکیه


پل بسفر استانبول ترکیه

پل بسفر استانبول ترکیه روی تنگه بسفر قرار دارد و وظیفه آن متصل کردن بخش اروپایی این شهر به بخش آسیایی آن است. این پل در سال 1973 افتتاح شد. این پل از نوع معلق است و جنس آن از فولاد است. گیلبرت رابرت و ویلیام براون به طور مشترک طراحی این پل را بر عهده داشته اند. پل بسفر بیش از یک کیلومتر طول داشته و فاصله آب تا سطح پایینی پل 64 متر است. این پل زمانی طولانی ترین پل معلق در جهان بود اما اکنون رتبه آن تور ترکیه تیر 98 به 22تنزل یافته است. پل بسفر اولین پلی بود که روی تنگه بسفر افتتاح شد اما اکنون دو پل دیگر نیز بر روی این تنگه قرار دارند. روزانه حدود 18000 الی 20000 وسیله نقلیه از روی این پل عبور می کنند. شما مسافران تور ترکیه می توانید در طول سفر خود از این پل زیبا دیدن کنید.

پل بسفر استانبول ترکیه

پل بسفر استانبول ترکیه

پل بسفر استانبول ترکیه

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.